Wystawy

Znajdujesz się na stronie: fejkielgallery.com > Wystawy

Prowadzimy działalność handlową, wystawienniczą oraz edytorską, współpracujemy z instytucjami artystycznymi i artystami reprezentującymi różne orientacje i generacje twórcze.Organizujemy wystawy indywidualne oraz zbiorowe w kraju i zagranicą:

  • Marta BożykKwiat

    07.06.2018
    Platycerium internet.jpg

    W najnowszym cyklu linorytów pod tytułem Kwiat Marta Bożyk rezygnuje z banalnej, nadwyrężonej przez tradycję estetyki bukietu. Posługuje się zbliżeniem kwiatu, personalizuje jego kształt. Używając czerni i bieli, dystansuje się od buduarowej zmysłowości motywów roślinnych. Skupia się na grafice przedstawienia. Linia jest tu znakiem abstrakcji i wyzwoleniem kwiatu z ograniczeń naturalizmu. Jest też wyrazem emocji artysty, jej ulubionym środkiem ekspresji. Kreśli więc linie, zapisując swe pragnienia, uczucia i emocje, z których wyłania się dominujący motyw. Dekoracyjny lecz i niepokojący. Przeskalowany, wręcz monstrualny, wypełnia specjalnie przeznaczoną dlań portretową przestrzeń. Skalą, kadrowaniem, intensywnością prezentacji demonstracyjnie odbiega od stereotypu motywu łatwego i przyjemnego.

  • Jerzy Panek, Stanisław Wejman, Władysław Pluta, Henryk OżógJarmark, Dynia, Landszaft, NEO Realizm

    20.04.2018
    Krakers 2018internet, ramka 2[1].jpg

    Odpowiadając na hasło tegorocznego Krakowskiego Weekendu Galerii Krakers /ZMIANA/, sięgamy zarówno do historii, choć tej niezbyt odległej, jak i do współczesności. Przypominamy, nie bez szczególnego powodu, klasyka naszej sztuki Jerzego Panka „ zawsze wiernego zmianie” i jego ostatnie drzeworyty z cyklu Portrety jarmarczne . Ale też a rebour cytujemy o wiele młodszego Henryka Ożoga, który analizując w kontekście swojej twórczości style i tendencje współczesnego art worldu przekornie twierdzi: „nic się nie zmienia”. Dostrzegamy i podkreślamy paradoksalne zjawisko zmiany, a zarazem „jedności w wielości” w niezmiennie kontynuowanym już od kilkunastu lat cyklu Stanisława Wejmana pt. Dynia. Z satysfakcją przypominamy LandszaftWładysława Pluty, który wbrew złowróżbnym prognozom staje się promesą nowego krajobrazu współczesności. Co poza potrzebą zmiany łączy tych tak różnych pokoleniowo i ideowo artystów? Chyba to , że ich twórczość, nie ujmując jej spontaniczności, jest w większym stopniu wyrazem pogłębionej refleksji nad warsztatem artysty tworzącego obrazy, niż reakcją na frenetyczną zmienność i zacierające się granice otaczającego świata.

  • Joanna GałeckaOdlot

    09.02.2018
    owajanie internet.JPG

    Joanna Gałecka na studia do Krakowa przyjechala z okolic Białegostoku. Dolina Biebrzy ,gdzie spędziła dzieciństwo i wczesną młodość odcisnęła się na trwałe w jej pamięci i wrażliwości. Niezależnie od podejmowanych później wypraw często powraca w rodzinne strony ,które są jej "duchową ojczyzną ,wielką inspiracją".[...] Fascynacja naturą i bezpośredni z nią kontakt znajdują wyraz w dedykowanym ptakom cyklu Migracje, a także w innych, niemal reporterskich ujęciach zwierząt. W spontanicznych zrywach natury artystka odnajduje wyrafinowane symetrie i dekoracyjne układy podporządkowane alternacji bieli i czerni ,światła i cienia. Nie rejestruje chaotycznych wrażeń, swym obserwacjom umie nadać ponadczasową, systemową wręcz formę.

  • Krzysztof SkórczewskiAutoportret. 70-lecie urodzin artysty

    09.12.2017
    (1) prtret z blizna internet.JPG

    Linoryt, który fascynował artystę już w czasie studiów na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie był dla niego emanacją sił witalnych natury, wykresem jej rytmu i energiiW poszukiwaniach Skórczewskiego żywa była inspiracja secesjąz którą obcował w Krakowie na każdym kroku. Zafascynowany graficznością secesyjnej linii, ale i zawartą w niej symboliką uczynił z niej rozpoznawalny znak swej sztuki. [...] Linia była też zapisem emocji wyrażanych w abstrakcyjnej formieJej modulacja oddająca ruchliwość i transformację natury nie osłabiała jednak dyscypliny i tektonicznych walorów kompozycji. Już wtedy Skórczewski kontrolował architektoniczny porządek swych prac.Okaże się to ważne dla jego dalszej twórczości.

     

     

     

  • Małgorzata Malwina Niespodziewana Jacek Sroka Władysław Pluta Jerzy Panek4 pokolenia awangardy

    18.11.2017
    Awangarda polski, wydarzenie,ram,marg[1].jpg

    Z pośród kilkudziesięciu wystaw zbiorowych, które przygotowaliśmy w ciągu minionych lat wystawa pt. 4 pokolenia awangardy ma charakter wyjątkowy. Czterech artystów od wielu lat współpracujących z galerią: Małgorzata Malwina Niespodziewana, Jacek Sroka, Władysław Pluta, Jerzy Panek to osobowości zdecydowanie różne i , wydawać by się mogło, nie porównywalne. Dzielą ich różnice pokoleniowe, zainteresowania, artystyczne wybory. Należą do różnych światów. Tym bardziej wyraziście rysuje się ich odmienność. Ale nie z tych powodów stają obok siebie.

     

     

     

  • Ewelina MałysaEpistemia

    20.10.2017
    Modul 2 6.jpg

    Emocje, których Ewelina Małysa dostarczała nam w latach ubiegłych dyskretniej ujawnia najnowsza wystawa pt. Epistemia. Po zdecydowanym podboju przestrzeni graficznej, czym nie tak dawno zadziwiała nas artystka, obecnie ogranicza się do mniejszego formatu prac; większość z nich powstała w bieżącym roku i tworzy zwartą grupę. Laboratoryjne wręcz warunki dla eksperymentu zapewnia jej tym razem niezmienny format kwadratu. Nadal uprawia litografię.

     

     

  • Małgorzata Malwina NiespodziewanaStrefa snu / Dream Zone

    23.06.2017
    _Konstrukcja 2.jpg

    Małgorzata Malwina Niespodziewana jest absolwentką krakowskiej Akademii Sztuk Pięknych (1993-1998), w której w 2007 roku uzyskała stopień doktora. Założycielka Grupy "MaMa" oraz współzałożycielka "Grupy 13" – kobiet graficzek. Autorka trzydziestu wystaw indywidualnych, wzięła udział w ponad stu grupowych wystawach w kraju i za granicą. Laureatka wielu nagród i wyróżnień, m.in.: stypendium Ministra Kultury i Sztuki w 1997/8; The Mythological Europe Revisited we Włoszech; Stypendium Twórczego Miasta Krakowa w 1999, Mino Art Village Project w Japonii w 2002 i 2006 roku. W 2005 roku zdobyła Grand Prix International Biennial of Graphics of The Baltic Sea Countries Kaliningrad – Königsberg w Rosji. W tym samym roku zgłoszona została do Paszportów Polityki za rok 2004. W swojej pracy łączy różne dziedziny artystyczne, ostatnio: grafikę, ilustrację, rysunek i komiks.

     

     

  • Barłomiej ChwilczyńskiGrypa w cyrku

    21.04.2017
    Wielkie..do wystaw.jpg

    Wystawa jest prezentacją najnowszych litografii z cyklu Grypa w cyrku. Posługuję się motywem cyrku jako anegdotą na otaczającą rzeczywistość, eksponując jej śmieszność, przewrotność i absurdy. Inspirując się dziecięcymi wspomnieniami, częściowo zniekształconymi, częściowo wymyślonymi od nowa, tworzę abstrakcyjne kompozycje, w których widz może doszukiwać się indywidualnych znaczeń.

     

  • Marta Wakuła-MacRadość

    16.12.2016
    tancerki, wydarzenie[1].jpg

    Burzą zmysłów zaskakuje seria Tancerki tytułowana kolejnymi numerami. Jest to powrót do postaci kobiet, ale przyodzianych głównie w czerwone sukienki. Widoczna technika sprzyja dodatkowej ekspresji, przypominając też prace niemieckich ekspresjonistów. Sukienki tancerek to zupełnie płaskie kolorowe, ale wirujące plamy. Aż proszą do ich usunięcia, zaglądnięcia, co pod. Przywodzą na myśl dziecięce wycinanki-ubieranki. Oglądając ten cykl ma się wrażenie nieustającego ruchu, tańca.

     

    .

  • Marta Bożyk, Monika Cichoń, Malwina Niespodziewana, Jerzy Panek, Anna Sobol-WejmanKobiety w oknach

    16.12.2016
    Kobiety w oknacht, internet[1].jpg

    Kobiety w oknach to tytuł powstałego w latach 1995-7 cyklu akwafort Anny Sobol-Wejman. Zapożyczamy go od artystki, aby zaprezentować, obok jej grafik, wybrane prace kilku innych artystów i przypomnieć uniwersalny i ponadczasowy temat. Tym razem tytuł nie odnosi się wyłącznie do wybranego dzieła, pełni funkcję metafory wiążącej grafiki Marty Bożyk, Moniki Cichoń, Malwiny Niespodziewanej, Anny Sobol-Wejman. Z tej zasady wyłamuje się biorący gościnnie udział w wystawie Jerzy Panek. Jego Kobiety obłąkane obserwowane i portretowane w oknach szpitala psychiatrycznego to przypadek wzięty z życia, daleki jednak od dosłowności.

  • Dodaj link do:
  • facebook.com