Znajdujesz się na stronie: fejkielgallery.com > Znalezione tagi

Znalezione tagi

Wszystko o: Henryk Ożóg

  • B.Achimescu, Z.Biel, R.Grazda, J. Jędrysiak, A.Kapusta, Z. Lutomski, T. Nuckowski, R. Otręba, H.Ożóg, J. Panek, A. Pietsch, K. Skórczewski, A. Sobol-Wejman, J.Sroka, M.Surzycki, S.Wejman, J. Zaborski, R. Żygulski
    Galeria Jana Fejkla - Grafika krakowska

  • Ozog2008.JPG

    Henryk Ożóg
    Grafika

    Wpływy, którym świadomie i z pełną akceptacją ulegał Henryk Ożóg należy rozpatrywać w kontekście poetyki postmodernizmu. Można nawet mówić o nonszalancji w żonglowaniu motywami i fragmentami rzeczywistości. Jednak źródłem prawdziwej fascynacji i pasji jest dla Ożoga warsztat grafika. Tu kończy się żartobliwy dystans. Artysta nie ma sobie równych w napięciu wyrafinowanej kreski dzielącej czerń i biel (sucha igła), intensywności barwnej plamy akwatinty, aksamitności miękkiego werniksu. Forma nie służy jednak budowaniu zwartej kompozycji i przekazywaniu czytelnej historii...

  • kat_ozog_1a[1].jpg

    Henryk Ożóg
    Grafiki

    Rok wydania: 2008
    Ilość stron: 6
    Format katalogu: 15,5 x 15,5 cm

  • Zbigniew Bielawka, Kacper Bożek, Agnieszka Dobosz, Jerzy Jędrysiak, Henryk Ożóg, Jerzy Panek, Krzysztof Skórczewski, Anna Sobol-Wejman, Jacek Sroka, Krzysztof Świętek, Dariusz Vasina, Stanisław Wejman
    Mondo Cane - Pieski Świat

  • Zbigniew Bielawka, Kacper Bożek, Agnieszka Dobosz, Jerzy Jędrysiak, Henryk Ożóg, Jerzy Panek, Krzysztof Skórczewski, Anna Sobol-Wejman, Jacek Sroka, Krzysztof Świętek, Dariusz Vasina, Stanisław Wejman.
    Mondo Cane - Pieski Świat

    Tytułowe dla dzisiejszej wystawy mondo cane to nie metafora współczesności - jak w znanym filmie  sprzed lat - lecz po prostu psi świat. Inaczej mówiąc, wyobrażenie psa w twórczości kilkunastu krakowskich grafików. Na ogół entuzjastów i posiadaczy zwierzęcia, a z pewnością artystów, dla których temat ten nie jest obojętny...

  • Bębenek, Z.Biel, J. Kraupe, Z. Lutomski, R.Otręba, H. Ożóg, J. Panek, A. Pietsch, Anna Sobol-Wejman, J. Sroka, M.Surzycki, S. Wejman
    Portret ironiczny. Groteska we współczesnej grafice krakowskiej

    [...]  Na wystawie prezentowane są prace kilkunastu artystów. Są wśród nich twórcy, których nazywa się już klasykami  sztuki polskiej, dorobek innych zajmuje bardziej lub mniej poczesne miejsce w środowisku. Dla niektórych groteska jest istotą wypowiedzi, dla innych stanowi jedynie epizod twórczy. Ambicją tej wystawy jest ukazanie rozległości zjawiska manifestującego swą obecność w dziele reprezentującym zgoła odmienne opcje artystyczne.[...] Kiedyś, gdy grafika pełniła funkcje środka masowego przekazu ...

  • ozog_b.jpg

    Katalog zbiorczy
    Poza passe-partout

    Rok wydania: 2006
    Ilość stron: 32
    Format katalogu: 24 x 17 cm

  • Bogdan Achimescu, Agnieszka Berezowska, Zbigniew Bielawka, Małgorzata Malwina Niespodziewana, Monika Niwelińska, Henryk Ożóg, Anna Sadowska, Krzysztof Skórczewski, Anna Sobol-Wejman, Jacek Sroka, Marcin Surzycki, Stanisław Wejman
    Poza passe-partout. Nowa przestrzeń grafiki

  • Kubo097 bis, internet[1].jpg

    Sutemi Kubo
    Artysta drzeworytu, Sutemi Kubo

    Tematyka prac  Sutemi Kubo w równym stopniu dotyczyproblemów rodzinnych i społecznych, co i zagadnień kosmosu, gwiazd, odległych przestrzeni ikrajobrazów, klimatu i natury, zwierzecia i człowieka. Artysta podejmuje problemy wojny, ale także i muzyki, ciała i seksualności, zamiarów i słów, samotności i zwątpienia, humoru, pracy i ubóstwa - lista podejmowanych przez niegotematów wydaje się nieskończona. Do października 2012 artysta stworzył 1538 prac i nadal pełen jest pomysłów, które chciałby realizować w drzeworycie. Ten oszałamiajacy dorobek świadczy o poszukiwaniu sensu egzystencji, jest próbą zgłębienia, poprzez własne doświadczenia i zróżnicowaną praktykę artystyczną,tajemnicy istoty ludzkiej.

  • Juszczak Anna internet.jpg

    Anna Juszczak
    Cisza

    Szukam w pamięci śladu. Śladu botanicznego, śladu w drewnie, w trawie, w blasze. Zapisu wyrytego w pamięci. Czegoś co tkwi, zahacza, co uruchamia kolejne skojarzenia. Śladu jako pozostałości, śladu-zjawiska, śladu-sytuacji. Pewne ślady wyryte w pamięci chciałabym usunąć, wymazać. Zniszczyć wydrążone korytarze, tak by odcisk zniknął. Jak ślad w płycie miedzianej. Zeskrobać, wygładzić. Inne chciałabym zatrzymać. Ale jak tym pokierować? Rysuję patykiem po ziemi. Linie przecinają się. Tworzą abstrakcyjne wzory, symetryczne korytarze. Wydaje się, że wzór nic nie znaczy a jednak nasuwa na myśl pewne skojarzenia. Jest jasno. Nic nie słychać. Idealna cisza. ( Anna Juszczak, fragment tekstu pt. "Cisza")

  • Przelom II[1].jpg

    Wiesław Skibiński
    Dawne opowieści

    Fascynuje konsekwencja artystycznego działania Wiesława Skibińskiego. Rozwiązywanie, z niebywałą precyzją, kolejnych wyzwań formy. Posługując się wyrazistym i rozpoznawalnym językiem, wciąż zdaje się w nim mierzyć z sobą samym. W jego grafikach tkwi siła bezpośredniego doświadczenia. Pozorna prostota graficznego gestu zderza się z wyrafinowaną subtelnością szczegółu. Ten przełamuje jego chropowatość, ale go nie zagłusza. Nie jest jednak ucieczką w oczywistość zdobniczości. Raczej jeszcze silniej wydobywa bezpośredniość widzenia i doświadczania świata. Jest w tym zawarty wielki szacunek i zaufanie do trudu pracy, ale i samej materii, w jej czystej fizyczności.  

  • 7NEORealizm[3].jpg

    Henryk Ożóg
    Nic się nie zmienia

    Na wystawie dominują prace wielkoformatowe z ostatnich dwóch lat. Już w tym przedziale czasowym można dostrzec, jak wiele się zmienia w grafice Ożoga. Najnowszy swój cykl zatytułował Defiguracje. Nazywając rzecz po imieniu, artysta kieruje naszą uwagę na problem obecny w jego twórczości od dawna. Już bowiem od wczesnych lat 90., a może i wcześniej defiguracja była nie tylko elementem ważnym ideowo, ale i jednym ze sposobów, aby otaczający artystę świat uczynić bardziej interesującym dla grafika.

     

  • temp 61 internet.jpg

    Alfred Lenica
    Prace na papierze

    Alfred Lenica (1899–1977) z wykształcenia skrzypek, jak wielu wybitnych współczesnych twórców malarstwo studiował poza kanonem akademickim. W swych pracach nawiązywał do kubizmu, a następnie do surrealizmu, do którego odwoływał się w całej swojej twórczości. Pierwsza połowa lat 40. przyniosła zwrot w twórczości Lenicy, być może wówczas zadecydował o porzuceniu muzyki na rzecz malarstwa. Niewielkie prace na papierze z okresu wojny pokazują jego poszukiwania w sposób naturalny zmierzające ku abstrakcji. Nie był w tych poszukiwaniach odosobniony, prowadzili je inni młodzi artyści: Tadeusz Kantor, Jerzy Kujawski Tadeusz Brzozowski, Jerzy Skarżyński. Spotkanie z nimi okazało się bardzo inspirujące.

  • DSC02304 bis.JPG

    Anna Sobol-Wejman
    Sens i zmysły

    Odbitki Siedzących nie mają nakładu, są unikatami i uległy rozproszeniu, zasilając kolekcje na całym świecie. Paradoksalnie ich odradzającą się tożsamość zapewniają matryce, których jest już ponad sto i ciągle przybywają nowe. To twardy dysk pamięci i wrażliwości artystki, jej „dziennik życia wewnętrznego”, do którego powraca i który domaga się ponownego zagospodarowania. Anna Sobol-Wejman znajduje na to sposób. Niektóre, znane z przeszłości prace drukuje ponownie, tym razem parami dając im, tym samym, drugie życie. Wybiera najbardziej abstrakcyjne, znakowe, oszczędne w kolorze. Więcej w nich oczyszczenia, geometrii, minimalizmu. Czasami postac siedzącej znika zupełnie. Emocje sprzed kilku lat powracają jednak jak destylat historii, tworząc nowe związki.

  • front.jpg

    Władysław Pluta
    Sitodruki

    Prace artysty z lat 2014-2015, które prezentujemy na dzisiejszej wystawie są pogłębieniem wcześniejszych eksperymentów , dalszym odkrywaniem wzajemnej zależności między literą a obrazem. W najnowszych sitodrukach Pluty litera nadal jest konstytuującym elementem obrazu, jej relacje z realnym przedmiotem, który desygnuje, stają się jednak coraz bardziej źródłowe i elementarne. Pluta, mistrz kreatywnej typografii, poszukuje pierwotnego związku miedzy znakiem litery a rzeczywistością, z której wyrasta i którą opisuje. Wierzy w ich głębokie sięgające pierwotnych form powiązanie.

     

  • 76_orig.jpg

    Henryk Ożóg

    Urodził się w roku 1956. Dyplom uzyskał na Wydziale Grafiki ASP w Krakowie, gdzie obecnie jest profesorem i prowadzi Pracownię Wklęsłodruku. Uprawia malarstwo i metalowe techniki graficzne. Ma w swym dorobku ponad 30 wystaw indywidualnych w Polsce i za granicą. Brał udział w blisko 300 wystawach zbiorowych. Jego grafika była wielokrotnie nagradzana. Na Ogólnopolskim Konkursie Graficznym w Łodzi (1984 Wyróżnienie, 1994 I Nagroda) na Biennale Grafiki w Lublanie (1991,1997), na Triennale Grafiki Polskiej (1994, 2000, 2006). W roku 1997 zdobył Nagrodę Regulaminową na Międzynarodowym Triennale Grafiki  w Krakowie oraz Nagrodę na Międzynarodowej wystawie Grafiki w Muzeum Sztuki w Portland (USA).

    Artysta miał dotychczas cztery wystawy indywidualne w Jan Fejkiel Gallery. Brał także udział w zbiorowych pokazach organizowanych przez galerię, m.inn :, Jan Fejkiel Gallery Collection, Polski Instytut Kultury, Sztokholm 1991; Portret ironiczny , BWA Kraków, Kielce, Łódż 1993, Bergisch Gladbach, Forum Ost-West 1994; Kamień, Metal , Drewno, Komputer, Cracow Expo Center 1994; Żywioł i metoda , Galerie de la C.G.E.R, Liege 1996, Centrum Manggha, Kraków 1997; Graficy polscy – poeci francuscy, Galerie des Franciscains, St. Nazaire, 1995,1999; Mondo Cane, JFG, Kraków 2001, BWA, Kielce 2002;Poza passe-partout. Nowa przestrzeń grafiki, JFG, Kraków 2006; Visible / Invisible, Turchin Center for Visual Arts, Boone NC, USA, 2012/13.

     

  • Dodaj link do:
  • facebook.com